Socată de mai!

29 mai

Salut!

Vineri, în drumul meu spre Roman, am zărit pe marginea drumului tufe de soc şi am decis să încerc şi eu să fac socată, mai ales ca nu mai băusem din copilărie. Îmi era atât de întipărit gustul de Fanta Sokata în minte încât nu credeam că am sa mai simt diferenţa. Însă gustul de socată din copilărie a fost redescoperit cu următoarea reţetă:

– Am cules o plasă mare de flori de soc, pentru că am preparat cam 15 litri.
– Am ales un recipient din plastic de 10 litri (precum cel de murături), negru, opac şi o sticlă de apă de 5 litri.
– Am pus în ambele recipiente o cantitate generoasă de flori de soc, zahăr 100 de grame la fiecare litru de apă, lămâie şi am umplut recipientele cu apă doar până ce se acoperă plantele. În prealabil, florile de soc se clătesc bine înainte de utilizare, pentru a se elimina impurităţile.
– În această primă fază am lăsat sticlele bine închise pe balcon.
– A doua zi am adăugat drojdie la cub în fiecare recipient, cam 10 grame. Drojdia ajută la fermentat şi dă aciditate. Am umplut sticlele, le-am închis şi le-am lăsat două zile pe balcon la definitivat. Se amestecă în recipiente în fiecare zi şi se gustă pentru a se urmări nivelul de aciditate.
– Pe urmă am strecurat socata şi am împărţit-o în sticle de 2 litri, pe care le-am dat la rece.

The end!

DSC_0852

DSC_0854

Socul este un important detoxifiant şi imunostimulator. Are de asemenea efect diuretic, fiind un foarte bun adjuvant în bolile de rinichi, dar socul poate calma şi tusea sau alte afecţiuni pulmonare. Nu în ultimul rând socata est eo băurură răcoritoare, energizantă, plină de farmec, ce nu trebuie ratată în această vară!

Voi aţi băut socată anul aceasta?

4 răspunsuri to “Socată de mai!”

  1. miki 29 mai 2013 la 15:27 #

    Poate nu ma crezi, insa eu n-am baut socata niciodata! Nu stiu pe nimeni care sa faca, iar in familie, in mod sigur, n-a facut nimeni. Tu ai facut socata, eu dulceata de capsuni… Gospodinele lu’ mama! :p

    • dianafoc 29 mai 2013 la 18:24 #

      iti aduc vineri socata! Am pastrat o sarja buna pt tine! te pup!

  2. mihaela pojogu 29 mai 2013 la 22:45 #

    Socata am gustat la matusa mea, zic gustat pentru ca nu mi-a placut. Limonada bea in schimb cu mare placere. 🙂

    • dianafoc 30 mai 2013 la 8:51 #

      Probabil e o chestiune de gust, eu beau socata cu drag si orice alta bautura racoritoare!

Lasă un comentariu