Gastronomie belgiana

24 Iun

Hello!

Calatoria in Belgia mi-a delectat nu numai privirea, prin monumentele arhitectonice impresioante si locurile pitoresti, dar si papilele gustative, delectandu-ma  cu bucale alese, traditionale, dar si internationale.

O plimbare la Oostende, la Marea Nordului, nu se putea termina fara o masa care sa includa fructe de mare, mai precis scoici. In trecut mai incercasem scoicile, insa doar in amestec cu alte fructe de mare. Acest fel atat de simplu si prezentarea atat de spectaculoasa m-a impresionat si cred ca voi incerca sa-l gatesc si eu.

DSC_0160

DSC_0162

Mancare traditionala belgiana, aceasta tocanita flamanda cu carne de vita si sos de bere este delicioasa, numai buna pentru o zi friguroasa pe plaja.

DSC_0163

In Brugges am incercat vestitii cartofi prajiti belgieni. Acestia sunt prajiti de doua ori si de obicei vin acompaniati de diferite sosuri.

DSC_0279

DSC_0285

In Gent am incercat melci. Din Lidl, in saptamana frantuzeasca, cumparasem melci se se preparau la cuptor avand un sos de unt cu verdeturi. Nu prea imi placusera, insa le-am dat o noua sansa celor din Belgia. Mi-au placut foarte mult si cred ca as mai fi mancat si in celelalte zile daca mai gaseam. Acestia erau fierti intr-un fel de supa si mergeau bine cu cartofii pai.

DSC_0442

In Gent de afla o macelarie veche transformata in taverna, unde puteai degusta la un pahar de bere un platou cu delicatese ce includea mezeluri si branza fine.

DSC_0447

Tot in Gent am mers la un restaurant surinamez ( stat pe langa Brazilia) unde fiecare a testat cate un preparat specific. Am fost serviti cu o bagheta cu pui teriaky, supa de arahide si supa dintr-o radacinoasa africana asemanatoare cu sparanghelul.

DSC_0473

DSC_0470

In Leuvain la un pahar de bere am cerut Tapas. Antreuri calde si reci bune, bune.

DSC_0500

Dupa Tapas,am schimbat locatia si meniul cu unul japonez. A fost primul sushi din viata mea, a fost foarte bun si astept cu interes un restaurant cu specific si in Iasi.

DSC_0537

DSC_0540

In Anvers la Pizza Hut. Fast-food pentru excursionisti.

DSC_0558

Desigur fiecare masa a fost insotita si de un pahar de bere. Preferata mea era cea cu gust de cirese. In rest, in Belgia berea este ca paharul de apa,absolut necesara.

DSC_0681

DSC_0548

DSC_0485

DSC_0483

Berea belgiana se gaseste si in supermarketurile noastre, este mai piperatala pret, dar net superioara celei autohtone.

Va face ceva cu ochiul din ce v-am prezentat?

3 răspunsuri to “Gastronomie belgiana”

  1. mog 24 Iunie 2013 la 13:01 #

    oh sweet diet you are banned for ever!!!!

  2. mihaela pojogu 25 Iunie 2013 la 16:19 #

    Toate ma fac sa poftesc, nu doar una 🙂

    • dianafoc 25 Iunie 2013 la 23:21 #

      Stiu ca fac cu ochiul multe dintre preparate, au fost delicioase!

Lasă un răspuns

