Un mic boboc de bujor

10 mai

Salut!
A început sezonul bujorilor, sunt flori minunate a căror perioadă de înflorire este foarte scurtă. Îmi sunt dragi bujorii şi pentru faptul ca nu se găsesc în florării, pentru ca nu s-au banalizat. Bujorii sunt flori speciale, însă o anumită categorie a lor este chiar protejată.

Recent am văzut la televizor un reportaj despre o rezervaţie naturală de bujori sălbatici de la noi din ţară unde aceştia puteau fi fotografiaţi şi admiraţi de vizitatori. M-a frapat şi mai mult faptul că majoritatea celor interesaţi de rezervaţie erau nemţi, însă desigur românii nu mai iubesc şi nu mai protejează de mult timp ceea ce este al lor.

Subiectul acetui articol vizează indignarea mea asupra faptului că totul în ţara aste este de vânzare, inclusiv monumentele naturale de floră şi faună. Mă întreb cum este posibil să merg la piaţă, să iau un buchet de bujori îmbobociţi cu 3 lei şi odată ajunsă acasă, după ce aceştia de deschid, să constat că sunt bujori sălbatici protejaţi. Cred că acesta a fost un şoc la fel de mare precum cel de a vedea flori de colţ vândute în Cheile Bicazului cu 1 leu.
Nu pot să mi dau seama cum lumea poate fi atât de ignorantă, şi nu mă refer la cumpărătorii obişnuiţi, care-şi fac piaţa liniştiţi şi cumpără un buchet de bujori mai „speciali” şi nici măcar la vânzătorii tuciurii care jumulesc orice tufiş care promite a le aduce un ban în buzunar, mă refer la cei care ar trebui să se sesizeze asupra acestor fapte, la ONG-uri, la jurnalişti.

Mai jos am câteva poze cu bujorii sălbatici care au ajuns printr-o circumstanţă nefericită în vaza (viaţa) mea. În piaţa Alexandru din Iaşi se mai vindeau la un loc cu bujorul românesc protejat şi bujorul de stepă. Acesta se diferenţiază de bujorul românesc prin frunzele inguste asemănătoare cu cele de mărar, însă se confundă destul de des cu cel din urmă. Cert este faptul ca ambele specii sunt protejate de lege, însă ignoranţa celor care îi vând ar putea face ca în curând să admirăm aceşti bujori doar în poze.

DSC_0682

DSC_0683

index_aprofundat_index_enciclopedic_botanicBujorul_de_stepa_MEDIA_1

Un ultim sfat: fiţi foarte atenţi ce cumpăraţi, de unde şi de la cine, ca să nu ajungeţi să vă pară rău, aşa cum îmi pare mie.

Oare este ceva de făcut în această privinţă?

Sursa: bioterapi.ro

4 răspunsuri to “Un mic boboc de bujor”

  1. Mihaela Pojogu 10 mai 2013 la 15:01 #

    Bujorilor taiati nu mai ai ce le face, in rest nu prea tine de noi. Da, sa alertam autoritatile cand ii vedem in fapt, insa daca nu se aplica legile e cam.. Nici eu nu-i deosebesc, nici cei din gradina bunicii nu le am memorata imaginea lor.

    • dianafoc 10 mai 2013 la 19:22 #

      Stiu ca noi nu prea avem ce face, asta e aiurea in tara noastra, esti simplu spectator la tot ce se intampla, daca vrei sa iei atitudine nici nu stii de unde sa incepi!

  2. arakelian 3 iunie 2013 la 15:58 #

    o solutie e sa invatati care sunt cei salbatici, si sa nu ii mai cumparati. Fara clienti, vor abandona ideea de ai taia…

    • dianafoc 3 iunie 2013 la 16:59 #

      Eu i-am cumparat imbobociti si nu am observat decat atunci cand s-au deschis. Probabil ca mizeaza pe faptul acesta!

Lasă un comentariu