Ghid de calatorie: Barcelona

21 Oct

Hello!

Ultima mare calatorie pe care am facut-o a fost luna trecuta in Barcelona. A fost de fapt „saptamana de miere” pe care am asteptat-o cu foarte mult interes si pe care am programat-o cu multe luni in avans, dar sa va povestesc de la inceput.

De obicei zburam cu compania Blue Air, pentru simplul motiv ca au curse din Bacau, iar acest lucru ne scuteste de mult timp pierdut pe drum, pana la Bucuresti spre exemplu. Totusi zborurile de la Bacau au destinatii limitate, desi sunt destul de ofertante. Pentru Barcelona a trebuit sa plecam din Bucuresti, lucru care a insemnat inca 2 zile pe drum. Biletele le-am luat cu 6 luni in avans si au fost destul de avantajoase la pret, singurul lucru la care nu a fost atenti tinea de bagajul de cala, pe care, se pare, ca nu l-am platit decat pentru dus, la intoarcere fiind taxati cu 50 de euro pentru neatentie. Live and learn!

Zborul dureaza aproximativ 3 ore, insa trece rapid. Din aeroportul din Barcelona ajungi in oras doar cu trenul, insa cel mai fain lucru este ca in statie iti poti lua un bilet cu 10 calatorii a.k.a T10, care costa 10 euro, si poti calatori linistit cu orice mijloc de transport, in cazul nostru chiar si cu trenul. Noi am fost foarte norocosi si am primit cu asemenea bilet cadou de la un cuplu de turisti care se intorceau acasa si nu mai aveau ce face cu el :)!

Sistemul de transport in comun in Barcelona este foarte bine pus la punct. Fie ca este vorba de metrou, autobuz sau funicular, este aproape imposibil sa te ratacesti, iar daca ai dubii vei gasi mereu pe cineva dispus sa te ajute si sa te indrume.

Cazarea am rezervat-o de asemenea cu mult timp inainte. Am gasit-o pe booking.com si era foarte recent deschisa. Am riscat si am facut rezervarea, insa s-a dovedit a fi un loc minunat cu oameni foarte de treaba intr-un cartier relativ central si linistit. Hostal Aslyp 114 ne-a facut sejurul mai frumos decat putea sa o faca oricare alt loc si il recomand cu desavarsire.

Acum urmeaza sa va spun ce cred ca merita vizitat in acest oras si ce nu, dar mai intai vreau sa precizez ca am plecat in calatorie cu multe informatii despre oras, lucru pe care nu l-am mai facut pana acum. Mi-am luat si ghidul Barcelona-Michelin de la Libris.ro si pot sa spun ca a fost cel mai grozav ghid pe care l-am rasfoit pana acum. Prezentarea orasului si a obiectivelor turistice era facuta pe cartiere, lucru pe care l-am respectat si noi, fiindu-ne mult mai usor sa vizitam orasul in acest mod.

Ce merita vizitat in Barcelona:

  1.  Piata Spaniei

Este punctul de plecare spre muntele Montjuic, dar pana acolo puteti vizita Fantanile Magice si Muzeul National de Arta Catalana. Tot aici poti urca intr-o fosta arena de unde poti avea o perspectiva asupra zonei si a orasului.

DSC_0021

2. Fantanile Magice.

Vara, de joi pana duminica, dupa ora 9 poti vedea un spectacol de lumini si apa destul de simpatic. Aceste fantani se gasesc in fata Muzeului National de Arta Catalana, iar atmosfera este una plina de farmec. Merita amintit faptul ca la acest spectacol se aduna foarte multa lume, astfel ca daca vreti sa prindeti locuri bune trebuie sa va prezentati cu cel putin o ora in avans acolo

DSC_0680

3. Muzeul National de Arta Catalana

Prezinta istoria regiunii de la epoca romana pana spre renastere. Este o cladire impunatoare, foarte frumoasa, aflata pe o colina a orasului, de unde se poate admira o perspectiva minunata a Barcelonei. Biletul de poate lua combinat cu satul spaniol, fiind mai avantajos in acest fel.

DSC_0041

3. Satul Spaniol.

Acest locul este un fel de Muzeul Taranului Roman, fiind construit impreuna cu cladirea MNAC la inceputul secolului ’20 pentru Expozitia Internationala. Este un loc pitoresc, dragut, plin cu cladiri deosebite ca arhitectura, cu magazine de suveniruri si restaurante.

DSC_0131

4. El tablao de Carmen.

Singurul loc in Barcelona unde poti urmari spectacole de flamenco. Acest dans este originar din Andaluzia, astfel ca in nord nu prea este popular. Totusi acest specatacol merita vazut, pentru ca probabilitatea sa mai urmariti unul vreodata este mica.

page1

5. Festes de la Merce

. S-a nimerit sa ajunge in Barcelona tocmai de zilele orasului intr-un fel. Erau pregatite mai multe eveniente printre care concerte, focuri de artificii, dansul traditional sardana, castele umane si gigantii. Noi i-am prins pe cei din urma, adica niste papusi uriase care dansau pe acorduri diverse. Acestia mergeau pe un traseu stabilit spre incantarea turistilor. Am observat ca apartineau diverselor scoli din oras care se intreceau in a arata care este mai bine pregatita.

page2

6. Muzeul Muzicii Catalane.

Cred ca este locul meu preferat in Barcelona, o cladire superba, poate chiar mai frumoasa decat unele ce apartin lui Gaudi, ce m-a impresionat foarte mult. Este unul dintre acele locuri care iti raman in inima.

page4

7. Palatul Regal si Manastirea din Pedralbes.

Este poate cea mai linistita zona din oras. Nici nu spui ca esti in Barcelona, atat poate fi de liniste si lipsit de agitatie si de oameni. Zona este mai mult universitara si rezidentiala, insa mi-a placut foarte mult, mai ales manastirea unde am ramas cateva ore bune.

page5

page6

8.La Rambla si Piata Boqueria

Pe Rambla ajungi inevitabil, fie ca vizitezi cartierul gotic, fie ca te plimbi prin port, nu ai nici o sansa sa nu ajungi pe aici. E multa agitatie, nebunie, e teribil pentru cei ce nu suporta multimea, asa ca mine :))

Multe lucruri nu sunt de vazut cu exceptia pietei Boqueria care e destul de interesanta. Poti sa cumperi, sa mananci si sa privesti toate minunatiile ce le ofera. Apropo cred ca e singura piata unde am vazut ca au aer conditionat.

page7

9. Piata Reial si Cartierul Gotic

De pe La Rambla ajungi foarte usor in aceste locuri, care te poarta treptat in alta lume. Poti sa hoinaresti la infinit printre stradutele inguste, sa-ti cumperi suveniruri de la miile de magazine sau sa mananci ceva autentic spaniol.

page8

page9

10. Pe ultimul loc am lasat catedrala Sagrada Familia.

Este un loc foarte frumos, impresionant, care iti umple orice gol. Pacat ca e intesat de turisti care ii cam strica farmecul, e cam greu sa privesti detaliile cand se perinda 1000-2000 de turisti pe acolo in acelasi timp.

Ce nu merita vazut in Barcelona:

  1.  Acvariul.

Toata lumea parea foarte incatata de acesta, incat l-am vizitat si noi, insa am fost dezamagiti. Trei pesti cam ramoliti si un rechin cocosat. Nu va sfatuiesc sa mergeti decat daca va rod urechile copiii.

page10

Mai degraba va plimbati prin port care este mult mai frumos.

page11

2. Statuia cu Columb.

Cica de aici ar fi plecat el sa cucereasca Indiile, dar a ajuns in  America. E cam mica si deloc asa cum parea in poze. Am fost putin cam dezamagita.

DSC_0663

3. Cartierul Barceloneta. E ca saracacios, nu prea ai ce vedea in el, seamana cu o mahala. Singura parte buna e ca duce la mare.

page13

page14

4. Shopping-ul. Barcelona este o destinatie de shopping si nu prea. Unele mall-uri seamana cu ale noastre si au aproape aceleasi magazine si  preturi, iar alte zone gazduiesc numai magazine high-end gen  Chanel, Valentino etc. Daca va place ceva foarte mult nu ezitati sa il luati, insa nu va pierdeti timpul cu statul in magazine, Barcelona e prea frumoasa.

Ce am ratat in Barcelona:

1. Parcul Guell. Imi pare foarte rau  pentru el. Pur si simplu nu ne-am incadrat in timp, desi ajunsesem in zona lui.

2. Casa Batlo. Construita de Gaudi si parea interesanta, dar era o coada mult prea mare si pretul destul de pieperat, astfel ca am zis pas.

3. Casa Mila. Povestea a fost identica precum la casa Batlo, doar ca aceasta mai era si in renovare, deci dublu pas.

4. Castelul de pe muntele Montjuic. Nu am mai reusit ca includem muntele in traseul nostru, dar nici foarte rau nu ne pare.

5. Plaja. Sincer chiar imi pare rau ca nu am fost macar o zi la plaja!

6. Muzeul Picasso.

Cum e mancarea?

Cam nasoala. De sandwish-uri cu jambon nu vreau sa mai aud o lunga perioada de timp si nici de bruschete care nu lipseau la nici o masa. Cu supele o cam dau in bara, am mancat vreo 3-4 si doar cea de peste a fost comestibila. Traditional au doar paella, dar am mancat mai buna in Romania, asa ca fapt divers. Fructele de mare sunt la mare rang la ei si sunt destul de bune, dar nu spectaculoase.

Nici cu deserturile nu stau prea bine, ceea ce am mancat nu mi-a placut si credeti-ma ca nu sunt pretentioasa. Am supravietuit cu mancare chinezeasca si sushi, astfel de restaurante se gasesc la tot pasul si mancarea este gustoasa si proaspata.

page15

Barcelona este o destinatie fantastica, sunt foarte incantata cam am ajuns pana aici, si sper sa o revad poate cu alta ocazie. Sejurul il recomand sa fie de minim 5 zile cu extensie spre 7-10, pentru ca realmente sunt multe de vazut si nu poti acoperi totul intr-un timp scurt fara sa regreti.

4 răspunsuri to “Ghid de calatorie: Barcelona”

  1. miki 23 Octombrie 2014 la 14:40 #

    Ai vazut locuri tare frumoase! Sa va fie de bine calatoria 🙂

  2. mihaela pojogu 27 Octombrie 2014 la 21:28 #

    Am impresia ca mi-ai dat share la albumul cu poze pe google +, nu delirez, nu? 😀 Trebuie sa-l caut.
    Frumoasa calatoria voastra, din ce am citit si eu stiu ca e un loc in care nu ai cum sa te plictisesti. Noua ne trebuie o supa, o ciorba, dupa doua zile deja ii ducem lipsa. Se intelege ca imi doresc sa ajung si pe acolo. 🙂
    Paella & flamenco, love!
    Pupici!

    • dianafoc 27 Octombrie 2014 la 22:12 #

      Nu delirezi Mihaela, chiar ti-am trimis si tie albumul sa il vezi. Cu supa la ei e mai greu, si eu am suferit din cauza asta..ehhh, in rest e foarte frumos! Te pup!

Lasă un răspuns

