Camasa cu altita

24 Iun

Hello!

Da, astazi se celebreaza  ziua internationala a bluzei romanesti, dar si Sanzienele sau Dragaica. De primul eveniment am aflat anul trecut prin intermediul revistei The One, astfel ca anul acesta mi l-am programat in calendar de mult, fiind foarte entuziastmata de ideea purtarii iei.

Purtatul iei imi starneste un fior de mandrie nationala presarat cu acel sentiment de feminitate pe care numai un lucru drag si in care te simti bine ti-l creaza. Ia mea nu este una originala, cusuta manual. De obicei acestea costa destul de mult deoarece sunt lucrate manual, insa sunt convinsa ca merita fiecare ban. Din fericire am mostenita de la strabunica mea o ie cusuta chiar de ea cu margele. Este superba, insa o admir de la distanta pentru ca are cam 100 de ani si este destul de grea, nu este un obiect de purtat.

2

Ia a devenit in ultimii ani un obiect vestimentar la moda, este purtata de celebritati din toata lumea, se regaseste in colectiile  marilor designeri si,  din fericire, din ce in ce mai mult in garderoba noastra. Bluza romaneasca poate fi purtata la tinute casual cu blugi, dar poate fi interpretata si in moduri mai stilizate,  fiind adaptata  indiverse  combinatii cu fuste sau cu  pantaloni eleganti.

Asadar, daca aveti o ie pe care nu ati mai purtat-o de mult astazi e ziua in care o puteti sa va amintit de frumusetea ei si sa o purtati, poate astfel vor mai iesi si altii din amorteala tinutelor impuse de tari cu o istorie mai putin bogata si valoroasa ca a noastra!

Remember: It’s Ie day today!

 

6 răspunsuri to “Camasa cu altita”

  1. miki 24 Iunie 2014 la 9:03 #

    Din pacate nu am o ie 😦 Mi-am propus sa-mi cumpar una, insa recunosc ca nu m-am tinut de indeplinirea acestui fapt. Ia ta e tare frumoasa!

    • dianafoc 24 Iunie 2014 la 11:37 #

      Lasa ca o sa iti iei si tu ie, desi tot zici de anul trecut. Trebuie sa trecem la actiune!

  2. Mara Rizea 24 Iunie 2014 la 11:01 #

    Ce frumoasa este ia ta ! Eu inca nu am una dar sper cat de curand sa rezolv aceasta problema! Te pup

    • dianafoc 24 Iunie 2014 la 11:37 #

      Mersi Mara! Sunt sigura ca iti vei alege o ie frumoasa care sa te reprezinte! Te pup si eu!

  3. mihaela pojogu 24 Iunie 2014 la 20:42 #

    E foarte draguta ia ta, imi place bordura creata, o face mai deosebita. Nici eu nu am una, la un targ in fuga am vazut una care mi-a atras atentia dar si pretul era pe masura. Mi-ar fi placut sa o gasesc in cufarul bunicii.

    • dianafoc 24 Iunie 2014 la 21:43 #

      Asa e Mihaela, cele mostenite de la bunici sau strabunici sunt cele mai speciale, nu mai conteaza daca timpul a trecut peste ele!

Lasă un răspuns

