E sărbătoare în Ciocăneşti

20 Aug

Salut!

Proaspăt întoarsă din vacanţă, am decis să aştern aici pe blog cele mai proaspete amintiri din excursia petrecută în Bucovina. În fiecare vară, timp de 4 ani am mers mereu la Festivalul Naţional al Păstrăvului ce se ţine în comuna muzeu Ciocăneşti. Este perioada mea preferată din an în care mă răsfăţ cu zile minunate de odihnă, cu mâncăruri delicioase şi cu aerul proaspăt de munte.

Festivalul începe de Adormirea Maicii Domnului, dată care marchează şi hramul bisercii din Ciocăneşti. Vineri am putut admira plutele de pe Bistriţa. Această îndeletnicire veche de sute de ani a fost înterzisă pe raza comunei o dată cu inundaţiile din anii ’70. Astăzi doar în perioada festivalului mai pot fi admirate plutele, însă din cauza scăderii debitului Bistriţei, aceste sunt ajutate pe parcursul traseului de maşini specializate.

DSC_5670

DSC_5671

Sâmbăta după-amiaza s-a organizat un concurs gastronomic cu degustare. Nici nu mi-am imaginat că pot exista atâtea feluri de mancare preparate cu ingredientul principal: păstrăvul. Am încercat toate preparatele şi nu pot spune decât că au fost delicioase şi meritau toţi participanţii locul I.

În această poză se pot observa plăcinte cu urdă şi scorţişoară, păstrăv marinat cu ceapă şi tocană de hribi cu păstrăv.

DSC_5751

Pizza cu păstrăv afumat a fost delicioasă, însă şi păstrăvul la cuptor cu smântână a fost la fel de bun.

DSC_5739

DSC_5738

Nu este prima oară când mănânc sushi, dar este prima dată când am încercat sushi bucovinean cu păstrăv afumat! Haios nu?

DSC_5731

Păstrăvul cu sos de nuci a fost un fel mai rafinat, însă foarte gustos şi pe care aş vrea să încerc să-l prepar.

DSC_5729

DSC_5728

DSC_5727

DSC_5726

Păstrăvul afumat în cetină de brad este un produs tradiţional în această zonă, însă cel mai interesant preparat mi s-a părut aşa zisul „ficat” de păstrăv pane.

DSC_5722

DSC_5720

Seara am petrecut-o la un foc de tabără în compania muzicii lui Mircea Baniciu, invitat de onoare al festivalului.

DSC_5679

DSC_5798

Vacanţa la Ciocăneşti a fost deosebită şi în acest an şi nu îmi pot dori decât să revin şi anul următor şi să îi găsesc pe toţi cei dragi de acolo sănătoşi şi veseli, aşa cum i-am lăsat.

DSC_5683

DSC_5704

DSC_5705DSC_5869

Dacă suntţi curioşi să aflaţi mai multe lucruri despre comuna Ciocăneşti puteţi accesa acest link.

 

Voi cum v-aţi petrecut concediul?

4 răspunsuri to “E sărbătoare în Ciocăneşti”

  1. miki 21 August 2013 la 7:05 #

    Phoaaaai, da’ ce frumooooos! De mancaruri nu zic nimic, ca ma stii cat is de gurmanda :p
    Ma bucur c-ai petrecut bine in ultima ta vacanta de student! :-*

    • dianafoc 21 August 2013 la 8:37 #

      Daa Miki mersi frumos de urare, chiar a fost ultima mea vacanta de student! te pup!

  2. mihaela pojogu 22 August 2013 la 16:48 #

    Foarte faina vacanta, cu activitati, muzica s mancare pe cinste. As vrea si eu!
    Nu inteleg cetina aia omniprezenta pe toate platourile cu mancare, da bine putin verde, da’ n-o fi toxica?

    • dianafoc 22 August 2013 la 20:25 #

      A fost o vacanta frumoasa, si mult mai odihnitoare dupa sejurul de la mare! Cetina de brad nu este toxica. Aici este folosita ca decor traditional, insa ea este des intalnita in diferite remedii traditionale, fie ca este vorba de decoct sau sirop, ameliorand diferite afectiuni ale organelor interne si actionand totodata si ca detoxifiant! Hugs!

Lasă un răspuns

