Protecţie solară

25 Mai

Salut!

Soarele deja arde pe cer, iar pielea noastră are şi ea de suferit din această cauză. Sunt sigură că cei mai mulţi dintre voi folosesc deja cremă foroprotectoare, iar dacă nu, este posibil totuşi să vă gândiţi la achiziţionarea uneia. Crema fotoprotectoare este importantă nu numai în momentul când ne hotărâm să facem plajă, ci şi în momentele când pur şi simplu ieşim din casă, într-o zi banală.

Cremele fotoprotectoare, de-a lungul timpului s-au diversificat şi îmbunătăţit, atât din punctul de vedere al calităţii, cât şi din punct de vedere al costului, devenind accesibile oricărui consumator. Şi totuşi ce trebuie să urmărim la o cremă fotoprotectoare? Să aibă filtru UVA (radiaţii răspunzătoare de apariţia ridurilor) şi UVB (radiaţii răspunzătoare de formele cancerigene şi arsuri). Spre exemplu o cremă fotoprotectoare cu filtru UVB şi UVA cu protecţie 15 va proteja de 15 ori mai mult pielea decât este ea protejată în mod normal, absorbindu-se în piele doar 1/15 din cantitatea de radiaţii cu care intrăm în contact.

Cremele destinate special pentru protecţia pielii împotriva radiaţiilor solare nu trebuie să conţină parfum, deoarece poate favoriza apariţia fotodermatitelor. Diferenţele dintre cremele ce conţin factori de protecţie diverşi nu sunt chiar atât de mari. Spre exemplu o cremă cu SPF 15 protejează 94%, o cremă cu SPF 25 protejează 96%, iar o cremă cu SPF 50 protejează 98%.

Aşadar diferenţe mari între o cremă cu protecţie 15 şi una cu protecţie 50 nu există decât în mare parte la cost! De asemenea o cremă cu factor de protecţie 50 este mai onctuoasă decât una cu SPF mai scăzut, intră mai greu în piele, fiind mai incomodă de aplicat atunci când te grăbeşti.

Acum ar fi trebuit să vină şi recomandarea unei creme fotoprotectoare. Am să vă spun sincer care este părerea mea: am observat că diferenţe mari de preţ între o cremă luată din farmacie, de la o firmă specializată în domeniul dermatologic, şi una din supermarket nu sunt. Aşadar eu vă recomand să vă îndreptaţi privirea şi interesul către produsele fotoprotectoare dermatocosmetice ce se găsesc exclusiv în farmacii. Mie mi-a rămas gândul la gama Anthelios de la La Roche Posay, am încercat-o şi mi-a plăcut.

 

index

ss

Sper că acest articol v-a ajutat!

Voi ce creme fotoprotectoare folosiţi?

5 răspunsuri to “Protecţie solară”

  1. Stefana 25 Mai 2013 la 11:30 #

    Buna! Vara aceasta mi-am cumparat pentru prima data fluidul extrem protectie 50+ de la Anthelios. Ma documentasem si aflasem ca e un produs foarte eficient si care nu lasa absolut nici un reziduu ori pelicula grasa, dar aveam dubiile mele (producatorii spun foarte multe pt a te convinge ca produsul pe care ei l-au lansat e cel mai bun si cel mai cel). Asta pana cand l-am aplicat pentru prima data. Surpriza a fost foarte placuta cand am constatat ca a intrat mai repede in piele decat crema hidratanta pe care o folosesc zilnic si mi-a lasat pielea de pe fata si decolteu mai supla si cumva mai „plina” (in cel mai bun sens). Pretul este maricel, dar sunt sigura ca voi obtine multe utilizari din flaconul meu de 50ml, atat vara cat si in sezonul rece.

    • dianafoc 25 Mai 2013 la 17:52 #

      Buna Stefana! Aceeasi senzatie placuta am sesizat-o si eu cand am folosit crema pentru protectie solara de la Roche Posay! Este un produs foarte bun si ma bucur ca esti de acord cu mine!

  2. miki 25 Mai 2013 la 11:52 #

    Anthelios XL folosesc si eu inca de vara trecuta, insa nu stiu cat de mult imi ajuta spre deosebire de o crema cu protectie mai mica si mai ieftina 😀 Mai studiez!
    In plus, fata de ce ai zis tu as mai mentiona si faptul ca aplicarea parfumului pe piele in perioadele insorite e nerecomandata, tocmai din acelasi motiv din care cremele care contin parfum nu-s bune. Nu mai zic de machiajul la plaja…

    • dianafoc 25 Mai 2013 la 17:54 #

      Da Miki, ai dreptate, parfumul pe piele vara nu este o idee buna. Cat despre crema de la Roche Posay, eu zic ca este poate una dintre cele mai bune pe piata. Recunosc faptul ca aceasta parere este sustinuta si de prestigiul firmei, dar se prea poate ca si alte variante mai ieftine sa fie la fel de eficiente! te pup

Trackbacks/Pingbacks

  1. Protectie solara de la Eucerin | dianaelenastoica - 26 Iulie 2014

    […] trecut va vorbeam in linii mari despre protectia solara, iar acum revin cu unele completari. Un produs de ingrijire a corpului si a fetei pe timp de vara […]

Lasă un răspuns

