Un strop de parfum din alte vremuri

15 Mar

Sunt pasionată de tot ceea ce este vintage,de tot ceea ce poartă amprenta timpului.Un lucru trecut prin vreme mi se pare special, deoarece simt că-mi spune,că-mi povesteşte despre timpurile de demult,că-mi arată poarta spre o viaţă ce era odată tihnită şi liniştită.

Poate această pasiune pentru antichităţi se moşteneşte,poată că atunci când creşti printe mobile sculptate din mahon, te îndrăgosteşti iremediabil de obiectele cu vechime,le apreciezi într-un mod mai profund şi le devii pe veci devotat. Această pasiune pentru obiectele cu istorie mi-a fost inspirată de bunica mea, Natalia ,femeie ce mi-a devenit model şi ideal feminin în viaţă.

Am apreciat mereu la bunica mea căldura din glas şi din inimă,bunătatea ce mi-o arăta cît şi sfaturile atât de preţioase pe care să mi le oferea. Mi-e dor sincer de ea, a plecat de lângă mine în momentul când poate aveam cea mai mare nevoie de înţelepciunea sa .Eram doar un copil de 13 ani şi am parcurs astfel anii adolescenței cu cele mai multe întrebări ai adoleşcenţei fără să o am pe ea lângă mine pentru a-mi alături.

Relaţia dintre bunici si nepoţi e specială,asta o ştie oricine. Ei nu mai au aceasta responsabilitate de a te face om, de a te educa în sensul elementar, au făcut-o odata cu copii lor, acum ei nu vor decât să-ţi fie prieteni, complici ,confidenţi,să trăiască din nou prin spiritul tău acea libertate şi bucurie a tinereţii.

Eu îmi amintesc de bunica cu bucurie şi sunt atât de mândră că-i semăn atât ca înfăţişare cât şi ca atitudine.Era o femeie puternică,de neclintit în faţa încercărilor vieţii, care şi-a trăit viaţa fără să-i pese de gura lumii, care şi-a făcut copii oameni de bază ai societăţii. Da, ea o femeie cu patru clase,ce a luptat să ajungă la oraş ,a reuşit să-şi vadă copiii intelectuali, cu familii frumoase, aşezaţi la casele lor.

Cum să nu admiri o asemenea femeie cu un caracter atât de hotărât? Simt şi acum mirosul de cafea ce îmi îmbia nările mele de copil când păşeam în apartamentul ei şi o găseam stând la cafea cu amicele ei. Avea grupul ei de cunoştinţe cu care se întâlnea la mese festive, cu care ieşea seara la plimbare, cu care se ducea in staţiune. Nu era o femeie excentrică, avea şi atribuţiuni clasice de bunică, mă scotea în parc, îmi pregătea bunătăţi gastronomice, mă învăţa să ţes la gherghef sau să croşetez. Însă avea în ea un spirit de femeie de neînfrânt, era şi cochetă, iar asta pe mine mă fascina peste măsură.

Dădeam buzna în dormitorul dânsei şi descopeream un univers fascinant, plin de pălării, dantele fine, costume de ocazie, rochii, colecţii de pantofi. Avea pasiunea de a-şi croi multe dintre haine, cumpăra materiale şi îşi făcea singură şi tiparele după care crea ţinutele pe care le cosea la maşina ei Singer. Admiram bijuteriile lucrate manual, gablonțurile, eşarfele de mătase și parfumurile cu miros parcă din altă vreme.

Avea un spirit practic şi o inspiraţie nemaivăzută. Mereu îşi rearanja casa, spre disperarea celor din jur, punea în aplicare idei felurite de reamenajare ,dezvăluind astfel o fire practică, într-o activitate continuă.
Îmi este dor să-i mai spun ”Săru’mâna”, să mai vorbim lucruri felurite, să mai povestim depre cunoscuţi şi cel mai mult regret că nu am apucat să o cunosc mai bine ,să o privesc şi prin ochii mei de adult!

De atunci caut să o regăsesc în cafeaua cu zaţ, în sticluţa Eau d’orange verte de la Hermes, în lucurile fine şi în dantelele cu aer retro.

I-am regăsit feminitatea şi în noua colecţie de la Jolidon „Passion Garden”, cu ale lor broderii tattoo, în materialele cu efect de mătase, cât şi în dantela fină, care te proiectează instant într-un univers retro unde cochetăria este la rang înalt.

Acest articol fost scris pentru Spring SuperBlog 2013,şi îl dedic şi celei care m-a inspirat să fiu ceea ce sunt astăzi, adică bunicii mele!

 

4 răspunsuri to “Un strop de parfum din alte vremuri”

  1. miki 15 Martie 2013 la 8:58 #

    Frumos ai mai scris de bunica ta!

    • dianafoc 15 Martie 2013 la 9:28 #

      Am scris din inima asa cum imi amintesc de ea!

  2. coco 15 Martie 2013 la 13:18 #

    frumos post ! bravooo , succes !

Lasă un răspuns

